Summer Course in Food, Wine and Tourism Communication in Piedmont

Solicita información

Analisis de educaedu

Nadia Bacco

Summer Course in Food, Wine and Tourism Communication in Piedmont

  • Modalidad de impartición Este programa de IED se dicta en su sede en Turín, de forma presencial.
  • Número de horas El curso de verano se lleva a cabo en tres semanas.
  • Titulación oficial Tras concluir el programa los alumnos reciben acreditación de finalización del Summer Course in Food, Wine and Tourism Communication in Piedmont.
  • Valoración del programa Este curso de verano programa se brinda como una oportunidad única para formarse en uno de los países con mayor tasa de turismo a nivel global. El alumno adquiere dando herramientas y competencias asociadas a la gestión y diseño de negocios y actividades vinculadas al turismo, la enología, la gastronomía y el ocio.
  • Dirigido a El Summer Course in Food, Wine and Tourism Communication in Piedmont se orienta a personas y perfiles interesados en adquirir competencias para realizar actividades de gestión, diseño, mejoras y estrategías en turismo, gastronomía y turismo enológico.
  • Empleabilidad Los egresados podrán emplearse en diversos sectores relacionados: asesor para mejoras en locales gastronómicos, gestión hotelera, agentes de viaje y consultores para negocios de este rubro.

Summer Course in Food, Wine and Tourism Communication in Piedmont

  • Contenido Summer Course in Food, Wine and Tourism Communication in Piedmont.

    Start date: June | Duration: 3 weeks | Language: English

    Italy is the perfect laboratory to explore and experience first-hand the importance of communication for tourism and gastronomy. This unique program covers the fundamental principles and communication techniques used in the advertising, promotion and marketing for tourism and the culinary arts (specifically wine and food) in the Northern Italian region of Piedmont.

    The multifaceted city of Torino will serve as the base to explore these themes in a region rich in cultural and gastronomic heritage. Torino as a city has re-branded itself as a cultural destination following the 2006 winter Olympics that helped to transform this often times stereotypical industrial center. Students will complete a final work that will take the form of an IBook based upon their individual personal projects under the supervision of their instructors and class tutor.

    Description.

    Schedule: This course meets Monday to Friday with morning and afternoon sessions for a total of 75 contact hours.

    Format:
      This program combines time in the classroom, site visits, evening “tasting “ dinners”, talks with industry professionals as well as evening writing and brainstorming sessions with the class tutor to form an innovative, unique and intensive experience.  Participants can expect to be writing, photographing, eating and tasting on a full-time basis.

    Level and Pre-requisites:  This is an introductory course, no previous studies are required.
    This program is aimed at students and young professionals in the field of hospitality, marketing and tourism industries as well as people with a passion for Italian gastronomy.

    Los beneficios y valores agregados que te da realizar tus estudios en el Istituto Europeo di Design son:

    • Procesos creativos y de diseño con personas de diferentes partes del mundo, donde podrás realizar un intercambio cultural único.

    • Podrás conectarte con expertos de diferentes campos, pudiendo ampliar así tu visión.

    • Tendrás la oportunidad de conocer y compartir con personajes destacados en el sector artístico, cinematográfico, investigativo e cultural, a partir de conferencias y seminarios organizados por la Institución.

    • Participarás activamente en talleres y actividades, que serán dictadas por profesionales expertos, muy reconocidos internacionalmente.


Otra formación relacionada con turismo