Contenido
Course contents:
1. From Web 1.0 to Web 2.0.
2. The opportunities and business models in the Web 2.0 environment.
3. The management of knowledge and the use of Blogs in Business. The central tool of Web 2.0.
4. The incidence of Social Networking in the Enterprise.
5. Success Stories in the World Social Networks.
Academic Calendar:
Curso cuatrimestral. (Octubre-Febrero)
El curso se desarrolla en el primer cuatrimestre.
University credits:
Le corresponden 3 créditos ECTS.
Lecturer/Assistant Professor
CHECA GARCIA, FERNANDO M.
Postdoctorado en Estudios Mediterráneos, Euro-Mediterranean Univerity Institute, Malta. Postdoctorado en Administración de Empresas, University of Economics in Bratislava, Eslovaquia. Doctor en Informática, Universidad Pontificia de Salamanca, España. Diploma de Estudios Avanzados en Sociedad de la Información y el Conocimiento, Universidad Pontificia de Salamanca, España. Licenciado en Filosofía y Letras (Geografía e Historia), Universidad de Alcalá de Henares, España.
Coordinator Professor UPM
IGLESIAS PRADAS, SANTIAGO
Doctor Ingeniero de Telecomunicaciones. Master en Dirección y Administración de Empresas. Profesor de Organización de Empresas en la Universidad Politécnica de Madrid.
Course Methodology:
CEPADE Teaching methodology is own, PPG: Practice, Participatory, and Global.
Practice, it is based on the study of the case method.
Participatory. The knowledge of each student is contrasted with those of other participating students doing collaborative learning through a Virtual Campus.
Global: Participatory Learning that not only shared with students from Spain, but with students of 40 countries. About 60% of students are Spanish and 40% of students are international.
In the CEPADE Virtual Campus a Teacher-Tutor, maintains updated documentation, resolves doubts, guide learning and assessment. This is where the student can download all the documentation, and if the course have a recommended book, the students will receive it at the address provided, at no extra cost.
Assessment:
Revision exercises: The revision exercises are designed to allow students to self-assess their own learning progress at the beginning of each unit.
Control Tests: A control test is designed to grade students in the middle of their learning process and can act as a guide for the final exam.
Practice tests
Non-distant final exam. The final paper lasts for one hour at the end of the term. Students are allowed to use study materials during this exam. There are two possible exams per course. A grade of Pass is required to obtain the corresponding credits of each course.
Máster a los que pertenece.
MÁSTER EN ADMINISTRACIÓN DE NEGOCIOS EN INTERNET Y COMERCIO ELECTRÓNICO (E-BUSINESS & E-COMMERCE) - optativo
MÁSTER EN ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS (MBA) - optativo
MÁSTER EN ADMINISTRACIÓN Y DIRECCIÓN INTERNACIONAL DE EMPRESAS (MBA INTERNACIONAL) - optativo
MÁSTER EN DIRECCIÓN DE MARKETING EN LA EMPRESA - optativo
MÁSTER EN ORGANIZACIÓN Y DIRECCIÓN DE RECURSOS HUMANOS - optativo
MÁSTER EN TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN APLICADAS A LA EMPRESA - optativo
MÁSTER EN ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS PARA EMPRENDEDORES (MBA EMPRENDEDORES) - optativo
MASTER'S DEGREE IN INTERNATIONAL BUSINESS ADMINISTRATION (MBA INTERNATIONAL) (MASTER EN DIRECCIÓN INTERNACIONAL DE EMPRESAS) - base
Programas de Especialización a los que pertenece.
ESPECIALIZACIÓN EN GESTIÓN DE EMPRESAS EN LA ECONOMÍA DIGITAL - optativo
ESPECIALIZACIÓN EN GESTIÓN DE EMPRESAS - optativo
ESPECIALIZACIÓN EN COMERCIO EXTERIOR Y MARKETING INTERNACIONAL - optativo
ESPECIALIZACIÓN EN GESTIÓN COMERCIAL Y MARKETING - optativo
ESPECIALIZACIÓN EN GESTIÓN DE LOS RECURSOS HUMANOS - optativo
ESPECIALIZACIÓN EN GESTIÓN DE SISTEMAS Y TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN EN LA EMPRESA - optativo
ESPECIALIZACIÓN EN CREACIÓN Y GESTIÓN DE PYMES - optativo
GRADUATE DIPLOMA OF ADVANCED STUDIES IN INTERNATIONAL MANAGEMENT (ESPECIALISTA EN GESTIÓN INTERNACIONAL DE EMPRESAS) - optativo